新約聖書

The Epistle to the Hebrews
ヘブル人への手紙 第6章

 
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6-1 Wherefore leaving the doctrine of the first principles of Christ, let us press on unto perfection; not laying again a foundation of repentance from dead works, and of faith toward God, そういうわけだから、わたしたちは、キリストの教の初歩をあとにして、完成を目ざして進もうではないか。今さら、死んだ行いの悔改めと神への信仰、
6-2 of the teaching of baptisms, and of laying on of hands, and of resurrection of the dead, and of eternal judgment. 洗いごとについての教と按手、死人の復活と永遠のさばき、などの基本の教をくりかえし学ぶことをやめようではないか。
6-3 And this will we do, if God permit. 神の許しを得て、そうすることにしよう。
6-4 For as touching those who were once enlightened and tasted of the heavenly gift, and were made partakers of the Holy Spirit, いったん、光を受けて天よりの賜物を味わい、聖霊にあずかる者となり、
6-5 and tasted the good word of God, and the powers of the age to come, また、神の良きみ言葉と、きたるべき世の力とを味わった者たちが、
6-6 and then fell away, it is impossible to renew them again unto repentance; seeing they crucify to themselves the Son of God afresh, and put him to an open shame. そののち堕落した場合には、またもや神の御子を、自ら十字架につけて、さらしものにするわけであるから、ふたたび悔改めにたち帰ることは不可能である。
6-7 For the land which hath drunk the rain that cometh oft upon it, and bringeth forth herbs meet for them for whose sake it is also tilled, receiveth blessing from God: たとえば、土地が、その上にたびたび降る雨を吸い込で、耕す人々に役立つ作物を育てるなら、神の祝福にあずかる。
6-8 but if it beareth thorns and thistles, it is rejected and nigh unto a curse; whose end is to be burned. しかし、いばらやあざみをはえさせるなら、それは無用になり、やがてのろわれ、ついには焼かれてしまう。
6-9 But, beloved, we are persuaded better things of you, and things that accompany salvation, though we thus speak: しかし、愛する者たちよ。こうは言うものの、わたしたちは、救にかかわる更に良いことがあるのを、あなたがたについて確信している。
6-10 for God is not unrighteous to forget your work and the love which ye showed toward his name, in that ye ministered unto the saints, and still do minister. 神は不義なかたではないから、あなたがたの働きや、あなたがたがかつて聖徒に仕え、今もなお仕えて、御名のために示してくれた愛を、お忘れになることはない。
6-11 And we desire that each one of you may show the same diligence unto the fulness of hope even to the end: わたしたちは、あなたがたがひとり残らず、最後まで望みを持ちつづけるためにも、同じ熱意を示し、
6-12 that ye be not sluggish, but imitators of them who through faith and patience inherit the promises. 怠ることがなく、信仰と忍耐とをもって約束のものを受け継ぐ人々に見習う者となるように、と願ってやまない。
6-13 For when God made promise to Abraham, since he could swear by none greater, he sware by himself, さて、神がアブラハムに対して約束されたとき、さして誓うのに、ご自分よりも上のものがないので、ご自分をさして誓って、
6-14 saying, Surely blessing I will bless thee, and multiplying I will multiply thee. 「わたしは、必ずあなたを祝福し、必ずあなたの子孫をふやす」と言われた。
6-15 And thus, having patiently endured, he obtained the promise. このようにして、アブラハムは忍耐強く待ったので、約束のものを得たのである。
6-16 For men swear by the greater: and in every dispute of theirs the oath is final for confirmation. いったい、人間は自分より上のものをさして誓うのであり、そして、その誓いはすべての反対論を封じる保証となるのである。
6-17 Wherein God, being minded to show more abundantly unto the heirs of the promise the immutability of his counsel, interposed with an oath; そこで、神は、約束のものを受け継ぐ人々に、ご計画の不変であることを、いっそうはっきり示そうと思われ、誓いによって保証されたのである。
6-18 that by two immutable things, in which it is impossible for God to lie, we may have a strong encouragement, who have fled for refuge to lay hold of the hope set before us: それは、偽ることのあり得ない神に立てられた二つの不変の事がらによって、前におかれている望みを捕えようとして世をのがれてきたわたしたちが、力強い励ましを受けるためである。
6-19 which we have as an anchor of the soul, a hope both sure and stedfast and entering into that which is within the veil; この望みは、わたしたちにとって、いわば、たましいを安全にし不動にする錨であり、かつ「幕の内」にはいり行かせるものである。
6-20 whither as a forerunner Jesus entered for us, having become a high priest for ever after the order of Melchizedek. その幕の内に、イエスは、永遠にメルキゼデクに等しい大祭司として、わたしたちのためにさきがけとなって、はいられたのである。